Wednesday 14 November 2007

Gle lama x blogging

Tahap cipan punya malas nak update blog. Dah 5 bulan aku x update blog. Kemalasan seh. Hehehe. Well cite skang. Aku still lg ngan bini aku yg comel molek tu. Dia skang study kat Unisel. Dah nak abih satu semester dah. Skang nie aku bekerja sebagai 'System Engineer' kat salah satu syarikat 100% bumiputera yg beroperasi di Desa Sri Hartamas. Company ni masih muda tp dah maju aku tgk. Company aku nie skang dah byk subsidaries 3 company yg secara formalnya buat System Integrater, Satu Company Bertaraf MSC yg byk buat research n development (programming) dorang nie base kat TPM Bukit Jalil and lagi satu company Event bertapak kat Plaza 138(blakang hotel maya). Basically, company nie byk dpt projek dekat kementerian pertahanan malaysia. Byk buat servicing n supply brg dekat markas2 latihan angkatan tentera malaysia.
Aku start keje aritu pada 1 Ogos 2007. As a stepping stone is a good salary. Benefit x byk sgt. Tp takat ni aku tgk company ni agak pemurah nak bg bonus. Utk raya aritu aku dpt half gaji bg pekerja yg x confirm lg kire amat2 laaa beruntung dan sabtu nie company buat trip g bandung dan aku dpt pg jugak. Aku sgt2 beruntung dpt keje kat sana. Aku rasa bertuah gak laaa sambil2 tu aku dpt blaja byk benda pasal technical dari system sampai laaa ke network. Takat ni aku x sentuh server lg. Harap2 satu hari aku dpt gak laaa setup server sendiri. Teringin gak nak blaja. Skang nie aku kene cover pre-sales which is to help the sales team to provide technical information on IT product. Dalam usia semuda ini company aku keje ni dah ada bangunan sendiri. Kami ada kelab sukan di tingkat bawah sekali. Dlm tu ada meja pingpong n meja pool. Cool gle company ni.
Aku pasang cita2 nak bertunang tahun depan. Then aku start kumpul duit untuk kawin plak. Tp bini aku tu plak masih blaja lg. So terpulang kat dia. Aku kata aku akan kumpul duit lepas tunang. Ble dah cukup nanti terpulang kat dia laaa nak langsung ke x. Aku budget lg 2 tahun. Tapi kalau ada rezeki lebey. Pe salah nyer buat awal2. Mendirikan rumah tangga tu kan Mengelak lebih byk maksiat berlaku org kata. So wish me gud luck with my new life.

No comments: