Thursday 13 August 2009

Bulan Kemerdekaan

Haluuuuuuuu! I'm Back.

Nak cite semua yg dah berlaku panjang sgt ehh. Tp cite pasal today jek n next plan to do.

Today. Hv a meeting with Timbalan Ketua Pengarah (Khidmat Pengurusan) TKPK pasal ETS. Pening jugak nak bangunkan ETS nie dengan kekangan bajet xde. Kalau dulu senang jek. Ckp jek hasrat nak buat. Carik bajet bleh jln terus berdasarkan keperluan dan faedah la kan. Apa yang aku nampak nie skang nie. Sektor Pendidikan dah maju ke depan dengan sistem dorang. But bagi sektor Usahawan skang nie, di BPU sendiri x ada automated sistem. Smua pakai manual. Usahawan nak bayar balik pembiayaan pun pakai buku lejer. Hehehe. Klaka kan. Xde Automated sistem. Jauh gle ketinggalan. Duit yg dah belanja pun xde tracking dia.

Masa Pembubaran MECD aritu dapat laa mewarisi Sistem yang digunapakai di peringkat MECD. Anak2 dia dok feed maklumat jek kat sistem nie. Tp xde benefit pun utk dorang. MECD perlu all this kind of info untuk menjawab segala macam persoalan yang ditimbulkan di Parlimen. So sistem nie di bangunkan dengan harga sedemikian harga laa. Bagi memanfaatkan penggunaan Sistem yang dah dibangunkan ni. Di serahkan laaa kepada pewaris2nya. Dapat laa sorang sikit perkakasan tapi dari segi sistem plak semua dapat sama. Dorang bagi total modules yg ada. Terpulang kepada anak2 tu nak pakai mcm mana laa kan.

Dapat kat ktorang nie 16 server nampak byk. Tp syg server tu bukan laa server utama. Hehehe. Too Bad. Kene laaa purchase or buat upgrade pada server yang dpt tu. Tp susah laa. Brg lama. So isu dia bajet jek. Xleh laa nak spend byk. Maybe kalau nak up kan balik pun. Run under minimum requirement laa. So kalau sistem tu slow. Hehehe. Jgn laa bising k. Ahaks. Semua nak lepas kan tengkuk jek. Sbb TKPU nak sistem nie. Tp mmg perlu pun. Sbbnya nak buat decision n planning senang. Without the system, tafsiran dan perancangan x tepat laa nanti.

OK laaa Done cite pasal tu. Cite pasal aku ngan Ain plak.

Smlm dia call n suruh aku reply kat Facebook. Hahaha. Saja jek nak memainkan dia. Aku pun saja jek buat ayat xmo reply dia punya komen tu. Dia ckp dia rindu aku. Pastuh tanya dah x sayang kat dia ke. Hehehe. Mesti laaa Aku sayang kan. Xkan aku x sayang tunang aku. Rindu jugak kat dia. Aku pun ada ego jugak. Semua nak bagi tahu dunia ke. Tp apa nak buat tunang aku dah mcm tu. So ikutkan aja. Nanti merajuk pening kepala nak pujuk.

Sorry eh Baby. Abg SAYANG BABY! Jgn pk x sayang pulak.

Ok next week ada induksi trainning. Cpt jugak laa dalam masa setahun aku dah nak settle aku punya syarat2 nak confirm. Dulu tunggu nak confirm swasta 3 bulan tu lama. Nie kerajaan lagi laaa lama. Dalam tempoh 3 tahun. hehehe. bezakan. HAhaha. Xpe laaa Doa-doakan aku cpt skit confirm. Aku aritu dah amik exam perkhidmatan. Tp kandas plak undang2 1. Hahahaha. Apa laaa biol aku nie. Org lain boleh lepas. Aku x lepas plak. Xpe ada kawan. Nanti pg ngan kak aini skali. Xde laa sorang2. Kui3.

2 Minggu kat Jawi. P. Pinang. Feisal bley plak kata aku kene tangkap basah. Dia dok pk Jabatan Agama Islam WIlayah plak. hahahaha. So 1st day puasa xde ngan family laa. Kalau korang ada time balik laaa kg. 1st day puasa tu biar laa berbuka ngan Family. Best apa. Seronok org tua korang. Aku x dpt buat mcm tu tahun ni. Harap dorang paham laa.

Smlm adik aku jatuh motor masa nak pg kerja. Sian kat dia abih calar2 Nasib cedera ringan jek. Terima Kasih laaa kepada org2 yang membantu dia. Aku x dpt berita. So aku x pg laa tgk dia. Ble dia dah balik dari klinik baru aku tau. Tu pun melalui fb. Teruk adik aku nie. Bukan nak bgtau. Kalau x boleh aku EL. KUi3.

Ok laaa chow dulu. Daaaa.

2 comments:

Miss B said...

abg..bby rindukan awk..

Tassa JL said...

wah kau blog! hehehe