Wednesday 23 May 2012

Masa Kegelapan

Assalamualaikum ...

Sekian lama aku x menaip kat blog ni. Pagi ini terbuka sedikit untuk mencuri masa menaip.

Aku mula dengan cerita pasal life aku yang x banyak berubah masa last post aku dulu. Hehehe. Almost 2 years not blogging. Sekarang dah ada anak bujang sorang. Sayang sangat kat anak bujang aku yang penuh dengan kerenah comel dia. Masih menetap dekat melawati dan bekerja dgn Majlis yang penuh Amanah.

Hobi yang sentiasa sempat aku buat ialah Paintball. Currently masih di Division 3. Almost 1 and half years in Division 3. For those yang tak tahu pasal paintball division aku nak sembang sikit. Currently Divisions in Malaysia ada 5 categories - Semi-pro Div, Division 1, Division 2, Division 3 and Division 4. For yang baru nak join tournament dorang akan bertanding dalam Division 4. D4 kat Malaysia hanya dibenarkan untuk menggunakan Marker Mechanical sahaja. Ada penganjur tourney yang benarkan player menggunakan marker mereka sendiri dan ada juga yang x beri. Tapi bagi aku lebih baik benarkan sbb kalau ada masalah teknikal dorang x salahkan penganjur dan player boleh maintain marker dorang sendiri sambil puas dapat tembak marker sendiri. hehehe.

D3 pulak, E-marker boleh digunakan. E-marker x disediakan oleh pihak penganjur. Slalunya bila dah masuk Division 3 kebanyakan team akan start goyang sbb ada team-mate yg x dpt main, kos naik, xde duit nak beli e-marker. So itu antara sbb2 ramai xnak naik division. hehehe. Bagi yang mampu dorang akan terus bermain.

D2 x banyak beza dengan D3 masih sama menggunakan format 5 on 5. Cuma slalunya x byk team D2 dan kos lagi meningkat. Slalu bila promoted setengah team akan terus lompat D1 sbb kos x byk beza, tapi format 7 on 7.

Hahahaha. Byk plak merepek pasal Division ni.

D1 and Semi-pro pulak selalunya anggotanya ramai. Kebanyakannya sponsored sbb kos mmg tinggi.

Kos sekarang lebih meningkat setelah diperkenalkan dengan race-to format. Which is bila kita bertemu team opponent kita akan lawan ngan dorang mengikut race-to format yang diberi, contohnya D3 race to 2. So Satu-satu team tu akan dianggap menang sekiranya dapat 2 kemenangan. If 2-2 game draw, akan diteruskan dengan game ke-3. So kalau prelim ada 6 rounds. bermakna paling sikit game prelim yang akan main adalah 12 game. huhuhu. Beza ngan format lama, 8-10 game sahaja. Semua itu kos. Bayangkan laa dengan Division 2 dan division 1. race-to-3, race-to-4. hehehehe.

Enough said about paintball.

Sekian. akan bersambung lagi. kalau sempat. ahaks.....

No comments: